Μεγαλώνει η Αττική Οδός: Ποιες είναι οι τρεις επεκτάσεις που «κλείδωσαν» -Το χρονοδιάγραμμα - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

10.9.20

Μεγαλώνει η Αττική Οδός: Ποιες είναι οι τρεις επεκτάσεις που «κλείδωσαν» -Το χρονοδιάγραμμα


 Την απόφαση να μην ακυρώσει τον διαγωνισμό που είναι σε εξέλιξη για τη γραμμή 4 του μετρό, η οποία με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας, έλαβε η κυβέρνηση σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών.


Μιλώντας με δημοσιογράφους στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης, ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι η διαδικασία θα προχωρήσει με τη συμμετοχή των δύο σχημάτων που διεκδικούν το έργο.

Όπως τόνισε, τις επόμενες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό θα εγκρίνει την αιτιολόγηση που έχει κάνει η επιτροπή του διαγωνισμού με την οποία έχουν γίνει αποδεκτές οι τεχνικές προσφορές και των δύο υποψηφίων, ενώ στη συνέχεια θα ξεκινήσει η υλοποίηση της επόμενης φάσης που αφορά την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε – δίχως να μπει σε λεπτομέρειες – και στο ζήτημα των προσφυγών στη δικαιοσύνη, απευθύνοντας έκκληση ουσιαστικά στα δύο σχήματα που διεκδικούν το έργο (ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport) να συμβάλλουν στην απρόσκοπτη ολοκλήρωση του διαγωνισμού δίχως περαιτέρω νομικές επιπλοκές.

Οι δικαστικές εκκρεμότητες
Ωστόσο, όπως τονίζουν πηγές της κατασκευαστικής αγοράς, η διαγωνιστική διαδικασία δεν μπορεί να συνεχιστεί δίχως πρώτα να εκδικαστούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) οι προσφυγές των δύο υποψηφίων, οι οποίες αφορούν σε ενστάσεις επί της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών.

Τον περασμένο Απρίλιο το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έκανε αποδεκτές τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων και των δύο διεκδικητών του έργου, με τις οποίες ζητούσαν το πάγωμα του διαγωνισμού έως ότου εκδικαστούν οι προσφυγές που έχουν υποβάλει κατά της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών από την επιτροπή του διαγωνισμού.

Οι προσφυγές αναμένεται να συζητηθούν στο ΣτΕ στο τέλος του μήνα και η απόφαση του δικαστηρίου ουσιαστικά θα κρίνει την τύχη του διαγωνισμού, ο οποίος εξελίσσεται με μεγάλες καθυστερήσεις από το καλοκαίρι του 2017.

Ο Κώστας Καραμανλής μάλιστα εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του και για το γεγονός ότι η προηγούμενη κυβέρνηση επέλεξε να υλοποιήσει ξεχωριστό διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες.

Πρόσθεσε ότι η Αττικό Μετρό είναι έτοιμη να υπογράψει σύμβαση με την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ για το έργο των πρόδρομων εργασιών, το οποίο με προϋπολογισμό 39 εκατομμυρίων ευρώ δίχως ΦΠΑ αφορά στη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας και σε διερευνητικές αρχαιολογικές ανασκαφές.

Δημοπρατούνται τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Ο Κώστας Καραμανλής αποκάλυψε επίσης ότι θα δημοπρατηθούν τρία έργα με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ τα οποία αφορούν σε ισάριθμες επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Το πρώτο έργο θα δημοπρατηθεί τους πρώτους μήνες του 2021 και θα αφορά στη σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Πρόκειται για έργο το οποίο έχει συζητηθεί επανειλημμένως στο παρελθόν δεδομένου ότι θα προσφέρει μία επιπλέον επιλογή στους οδηγούς που κινούνται επί της Αττικής Οδού και επιθυμούν να βγουν στην Εθνική Οδό.

Ένα έτος αργότερα, στις αρχές του 2022, αναμένεται να ξεκινήσει διαγωνισμός για την επέκταση της Αττικής Οδού έως τη Ραφήνα. Το τρίτο έργο που θα δημοπρατηθεί είναι η σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού με υπόγεια σήραγγα με την λεωφόρο Βουλιαγμένης και η αναμόρφωση της τελευταίας σε ελεύθερη λεωφόρο με ανισόπεδους κόμβους δίχως φανάρια.

Σύμφωνα με το Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης βρίσκεται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο ωριμότητας και ως εκ τούτου μπορεί να ξεκινήσει σύντομα ο σχετικός διαγωνισμός.

Και οι τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα προχωρήσουν ως δημόσια έργα, ενώ δεν αποκλείεται στις επεκτάσεις της Ραφήνας και στη σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού να αξιοποιηθεί και η μέθοδος των πρότυπων προτάσεων.

Το υπουργείο Υποδομών προτίθεται σύντομα να νομοθετήσει τη μέθοδο αυτή, με την οποία δίνεται η δυνατότητα σε ιδιώτες να προτείνουν έργα – αναλαμβάνοντας και την εκπόνηση των σχετικών μελετών – τα οποία δεν εντάσσονται στο σχεδιασμό της κεντρικής κυβέρνησης.

Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, ο Κώστας Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι θα προκηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο έχει παραχωρηθεί το σχετικό δικαίωμα από το 2011 με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.

Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε επίσης ότι θα ληφθούν αποφάσεις για το εάν θα ενταχθούν οι τρεις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις στην παραχώρηση της Αττικής Οδού μετά από τη δημοπράτησή τους.

Το σύνολο των εσόδων του Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού δεσμεύεται για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους.

https://www.economistas.gr/ Αχιλλέας Τόπας